Min katt bara jamar

En av mina katter har börjat jama jättemycket, jag vet inte vad jag ska göra med honom, han vill ju något, men jag vet inte vad, han jamar på kvällarna och på mornarna... det går inte att somna på kvällarna och det går inte att sova ut på helgerna.

Jag funderar på att ta honom till veterinären och se om de kan se något med honom. Men det håller på att driva mig tokig...

Han är inte sådär hela tiden, han kan vara jättegosig och bara ligga i knät och vilja bli kliad på magen... men helt plötsligt så sitter han där i hallen igen och jamar, jag funderar på om det kan vara så att han vill komma ut... han är ju innekatt men får komma ut lite då och då...

Jag blir tokig...

Kommentarer
Postat av: Jess

låter som om han vill ut ja =) Uchs detta påminner mig om när jag bodde hos min kusin och hennes katt höll på driva oss till vansinne! Han jama å jama å jama. Å vi var arga o slängde ut han å sen upptäcker vi att han får ont om man klämmer på magen.. då tar vi honom till vetrinären och detvisar sig att han har gallsten :S Usch va dåligt samvete man hade då.. vi som yyckte att han var så jobbig och skällde och slängde ut han. å han sa bara att han inte mådde bra :(

2007-10-03 @ 19:55:14
URL: http://princessjess.blogg.se
Postat av: anna

antingen vill han ut..eller så kanske han är hmm..kåt..katter har ju en tendens att jama och skrika då de marsar eller blivit könsmogna...
me prova o gå med honom i sele ute?
kram!

2007-10-04 @ 00:33:14
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Sara

Katten vill komma ut och betäcka en hona helt enkelt. Detta går över om du kastrerar katten. Släpper du ut han då och då kommer han bara jama mera. Då känner han doften av honor men får inte betäcka dom. Då blir han frustrerad. Se till att hålla honom inne och kastrera honom. Annars kommer han bara börja kissa överallt för att han är frustrerad över att inte få utlopp för sin brunstighet.

2007-11-14 @ 17:37:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0