monday... bloody monday

Vad underbart det är att vara på jobbet och känna av att fritiden inte räcker till. Att mornarna är för korta och att kvällarna knappt existerar.

Hur skaffar man sig mer tid? 60 min på en timme är väl i det snålaste laget och ännu värre, bara 24 timmar på ett dygn, hur är det meningen att allt ska hinnas med och man ska vara på jobbet i nio timmar och sova helst åtta timmar, bara det är 17 timmar... sen kommer, att gå upp på morgonen bara för att göra i ordning sig, har man tur tar det bara 30 min till jobbet. Alltså 1 tim, fram och tillbaka.
Vi är nu uppe i 18 timmar om man inte räknat med dusch på morgonen, säg 15 min, klä på sig och allt donande, om man är sabb 15 min.
18,5 h av dagen har du hunnit gå.

5,5 h har vi alltså över till vår fritid, den fritid där maten ska lagas, disken ska diskas, tvätten ska tvättas...

Känner bara att tiden rinner iväg för mig...

Har någon tips på hur man lurar tidguden? Funkar det att muta, godis, pengar?


Kommentarer
Postat av: Marie

visst är det så, tiden bara försvinner .....
Jag önskar att det fanns mer tid över till bara roliga saker..... inga måsten!
Har tyvärr inga tips på hur man lurar klockan... =)

2007-09-10 @ 15:33:06
URL: http://marie2u.blogg.se
Postat av: Matilda

tack :) ha en trelvig kväll!

2007-09-10 @ 16:12:38
URL: http://miliz.blogg.se
Postat av: Matilda

japps :)

2007-09-10 @ 18:29:09
URL: http://miliz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0